De Burenlijn was opgericht voor als je hulp nodig hebt en de gebruikelijke hulp van buren, vrienden of familie opeens niet beschikbaar is.
De Burenlijn heeft 25 weken ervaring opgedaan. Er zijn in die periode zes telefoontjes binnengekomen. Daarvan waren er twee echt voor de Burenlijn bestemd. Het ging om het doen van boodschappen, omdat de vaste vrijwilliger even niet kon. En om het uitlaten van een hond waarvan de vaste uitlaat op vakantie ging. Deze vragen zijn opgepakt en opgelost.
De andere vier vragenstellers zijn op het juiste spoor gezet om hun vraag op te lossen.
Het team dat de telefoon beheerde, vond dit een te gering resultaat om door te gaan. De opbrengst, de gevraagde (en geboden) hulp in twee gevallen, stond niet in een overtuigende verhouding tot de benodigde tijdsinvestering voor de telefoonwacht. Die werd verzorgd door tien, wekelijks wisselende, stadsdorpers gedurende 25 weken x 7 dagen x 14 uur.
Daarom stopte de proef met de burenlijn met ingang van zaterdag 12 september.